El concepte de superilla ve donat com a una oportunitat de repensar i regenerar la ciutat, fent una ciutat més sostenible i guanyar espai pels ciutadans. Consisteix en una unitat urbana, que ocupa un espai major que una illa però més petit que un barri, amb carrers pacificats on la prioritat la tenen els vianants, bicicletes i transport públic.

La superilla del Poblenou té com a principals objectius:

• Econòmics. És una inversió de fons públic sense guanys materials, és un benefici social.
  • Polítics. Consisteix en una reducció de la contaminació de l’aire i acústica.
  • Social. Millora la qualitat de vida i guanya espai per els habitants de la zona.

Els paràmetres principals que s’han de tenir en compte son: la mobilitat, usos d’espais públics, incorporació de la vegetació, contaminació acústica. També serà important la descripció dels agents interventors.

El projecte de Superilla consistirà en diverses modificacions. Segons la mobilitat, es pretén una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient. Les actuacions que es duran a terme per tal de garantir els anteriors punts, és la priorització dels peatons i bicicletes i establir una velocitat de 30 Km/h a 10 Km/h. Els espais públics es destinaran a espais recreatius, culturals, esportius, polítics i lucratius. Es crearan espais verd en el diversos trams els qual son: Tram 2, C. Llacuna – Rambla de Poblenou, Tram 3, Rambla de Poblenou- C. Castella i el Tram4 , C. Castella – C. Bilbao. Referent a la contaminació acústica, en els carres Pere IV, Llacuna, Pallars i Tànger, es troben en una situació de elevada intensitat, la qual cosa podem solucionar amb l’implantació d’asfalt fonoabsorbent.

Els agents interventors en l’àmbit polític trobem a l’Ajuntament de Catalunya i a l’Agència d’Ecologia urbana de Barcelona. En un àmbit social trobem diverses associacions entre les que trobem en contra: associació de veïns del Parc de la Llacuna, del Poblenou, de Vila Olímpica. I a favor trobem: Associació Afectats de Siringomielia, BCNEcologia, Bibilio El Clot- Josep Benet, Biciclot, entre d’altres.

Més informació a:

Anàlisi realitzat per David Ferrer i Diego A. Díaz
Estudiants del Grau d’Obres Públiques de la UPC.

Imatges extretes de: el periodico

Comments are closed.